Vancouver 1

18 september 2016 - West Vancouver, Canada

Te veel om te bekijken, maar toch….

Zondag 18 september 2016
Als we opstaan schijnt de zon. Boven verwachting, want de weersverwachting voor vandaag is niet erg positief. We gaan op pad en zoeken een bushalte om naar “down town” te gaan.
Als we deze hebben gevonden, stopt er even later een bus en stappen we in. We vragen de chauffeur of hij naar “the tower” gaat, waarop hij zegt: “let me guess, you are tourists. In Vancouver we have eleven towers!” De geinponum weet best wat we bedoelen en hij brengt ons dan ook wel naar de juiste plek.
Hier aangekomen kopen we eerst kaartjes voor de hop-on hop-off bus, want (we bljven Nederlanders) vaak is het zo dat een dergelijke kaart korting geeft op diverse bezienswaardigheden. Omdat het vlak in de buurt is lopen we eerst naar de Vancouver Lookout in de Harbour Centre Tower. Uiteraard moeten we hier ook afzonderlijk betalen, maar het heuglijk feit doet zich voor, dat Anita, Gé en Gerrit hun eerste seniorenkorting krijgen! In 44 seconden worden we met de lift naar de 50ste verdieping gebracht, waar we vanaf 177 meter hoogte een grandioos overzicht hebben op Vancouver.
Na hiervan optimaal genoten te hebben gaan we weer naar beneden en lopen we naar het meest gefotografeerde object van Vancouver, de Steamclock op de hoek van Camble Street en Waterstreet. Deze nostalgische stoomklok was de allereerste in haar soort en spuit elk uur stoom uit.
In de onmiddellijke nabijheid van de stoomklok stappen we op de “Hop-on” bus en besluiten we om te blijven zitten tot de ferry, die ons naar Granville Island brengt. Tijdens deze rit komen we onder andere langs het havengebied van Vancouver, waar gigantische cruiseschepen liggen, Robson street, waar elk zich zelf respecterend modemerk wel een shop heeft, Stanley Park, waar je alleen al een hele dag zou kunnen doorbrengen met zijn lachende beelden, z’n totempalen bij Brockton Point en zijn prachtige rozentuinen.
Met één van de kleine blauwe False Creek Ferries (max 20 personen) worden we overgevaren naar Granville Island. Omdat het inmiddels al rond 2 uur is besluiten we eerst te gaan lunchen. Hoewel het heel druk is, krijgen we toch binnen 10 minuten een tafel op het zonovergoten terras van “The Bridges” met een fantastisch zicht op de skyline van Vancouver. Voor de dames een heerlijke zalm sandwitch, voor Jaap en Gerrit de chicken wings en voor Wim een kip sandwich met mayo!
Na deze heerlijke lunch bezoeken we de Public Market, tot barstens toe gevulde hallen, waarbij de food sector verreweg de overhand heeft. Erg verleidelijk, maar gelukkig hebben we net gegeten en weten we het te beperken tot een “ijsje”!
We verlaten Granville Island weer en stappen opnieuw op de “hop-on hop-off bus”.
We genieten nog van een aantal andere bezienswaardigheden van Vancouver vanuit de bus, zoals China Town en Gastown. Dan pakken we de bus terug naar de camping.
Rond half zeven komen we hier aan en hebben we genoten van een prachtige dag met stralend weer. En ja, net als we de deuren van de campers hebben geopend ……… Begint het te regenen en te onweren! But, who cares…. We hebben genoten van een prachtige dag.
Morgen gaan we gescheiden op pad. Anita, Wim, Cobie en Jaap gaan een bezoek brengen aan de 137 meter lange en 70 meter hoge Capilano Suspension Bridge, terwijl Gé en Gerrit nog eens terug gaan naar down town Vancouver.

1. Bob en Yvonne:
    19 september 2016
    Lieve Canada gangers,
    Heerlijk dat jullie deze stad in een lekker zonnetje konden bekijken. Wat een fantastische ervaringen allemaal. Nog een week te gaan. Nu maar hopen dat alle indrukken nog in die koppies van jullie passen. Geniet ervan!
  2. Ineke:
    19 september 2016
    Halo lieve mensen, wat een geweldige ervaring hebben jullie weer. Wat leuk geschreven Gerrit zeker?? Op jullie plan heb ik gezien dat er niet zoveel miles meer komen. Geniet er van met volle teugen.
  3. Guus en Agnes:
    20 september 2016
    Dag vrolijke vakantiegangers,
    Ben onder de indruk van al jullie mooie belevenissen-/verhalen en leuke foto's, Vancouver is inderdaad een erg mooie stad, aan de kust gelegen met de Indian-inlet en de uitzichten vanaf Vancouver Noord-West, nog veeel reisplezier gewenst!!.
    Hartelijke groet!!.aan jullie allen.
    Guus en Agnes
  4. Johan:
    20 september 2016
    En wat voor een liften zitten er in de toren????