Tofino - Vancouver

17 september 2016 - West Vancouver, Canada

Zaterdag 17 september.

Na een nacht met héél veel regen zijn we om half negen vertrokken naar de veerboot Nanaimo – Horseshoe Bay, die ons naar Vancouver zou brengen. Onderweg gestopt voor koffie bij een fantastische chocolatier en hier dus ook wat lekkers voor onderweg mee genomen. De reis verliep voorspoedig, maar bij aankomst bij de terminal voor de veerboot, blijkt dat we niet mee kunnen om 12.50 uur…de boot is vol! De volgende gaat om 15.10, maar gelukkig kunnen we ons tijdens het wachten tegoed doen aan een lekkere lunch en rondsnuffelen in een paar souvenier shopjes. De regen was inmiddels gestopt, de zonnebril werd weer op gezet.
Na een boottochtje van een kleine anderhalf uur, komen we aan in Horseshoe Bay, vanwaar we nog maar een klein half uurtje naar onze bestemming hoeven te rijden. Gelukkig was Gerrit zo slim geweest om vanmorgen per mail deze campground te reserveren, omdat hij al voorzag dat we de boot zouden kunnen missen. Er waren dus weer drie plekjes voor ons vrij.
Na het installeren van de campers, werd de campground bekeken en de toiletten, douches en laundrey werden als zeer goed beoordeeld. We zijn hier inmiddels kenners van geworden. Omdat niet iedereen op de vorige campground van de sanitaire voorzieningen gecharmeerd was, zal iedereen zijn hart hier op kunnen halen.
We zijn, zoals na iedere reisdag, met een hapje en een drankje bij elkaar gaan zitten en ditmaal bogen we ons over de folder van de hop-on-hop-off trolley. Dit willen we morgen gaan doen en samen overlegden we wat we willen gaan bekijken. Er staan hele leuke dingen op het programma en we kijken er allemaal naar uit!