Het zit er op!

28 september 2016 - Elst, Nederland

We zijn weer thuis!

Woensdag 28 september 2016
Aan alles komt een eind, zo ook aan onze vakantie in Canada.
We zijn het er alle zes over eens, die vier weken zijn omgevlogen.

Zondagmorgen slapen we lekker uit en na het ontbijt beginnen we aan het inpakken van onze spullen en het schoonmaken van de campers. Helaas blijken hierbij toch nog wel de nodige spullen over te blijven die we helaas niet mee kunnen nemen en weg moeten gooien.
Al met al blijkt de tijd die we voor deze werkzaamheden nodig hebben erg mee te vallen.
Daarom gaan Cobie en Jaap nog even naar het naburig winkelcentrum (Starbucks) en leggen Gé, Gerrit, Anita en Wim een kaartje. Hierbij worden de laatste biertjes opgemaakt en zullen we het vanavond dus zonder moeten doen.
Als Cobie en Jaap echter terugkomen blijkt dat zij nog een paar biertjes voor ons hebben meegenomen. Wat een vrienden!
Als het kaartspel is uitgespeeld zitten we nog even gezellig bij elkaar en schrapen we de laatste restjes bijelkaar om deze op te maken.
Daarna de laatste avondmaaltijd in Canada en iedereen duikt op tijd het bed in.
Op maandagmorgen om 06.15 zijn de meesten van ons al op. Even snel wassen en/of douchen, bedden afhalen, een snel ontbijt en dan de laatste hand leggen aan de camper.
De dames de binnenkant en de mannen de rest van de camper. Dus zwarte en grijze tank leegmaken, water en electriciteit afkoppelen en kabels/slangen opbergen en een laatste algehele check. En dan om 08.45 uur op weg voor het laatste ritje met de campers naar het inleveradres in Calgary. Nog even aftanken en dan op naar Canadream.
Hier is het al een drukte van jewelste en het lijkt er op dat vandaag alleen maar Nederlanders de campers komen inleveren. Andere talen horen we niet spreken. (Alleen dan natuurlijk door de meeste medewerkers van het bedrijf.)
De controle van de campers is erg precies en neemt toch nog wat tijd in beslag. Gelukkig krijgen we te horen, dat de onze er prima uitzien en worden we doorverwezen naar het kantoor voor de financiële afhandeling en de koffie!
Binnen is ook wifi, dus de laatste berichten worden bekeken en we gaan ons weer een beetje interesseren voor hetgeen zich in Nederland in het nieuws afspeelt.
Met een busje van Canadream worden we naar het vliegveld gebracht en dan begint het lange wachten. Ons vliegtuig vertrekt om 18.30uur en helaas kunnen we onze koffers pas om 15.00 uur afgeven. Het is bijna 12.00uur, dus tijd voor de lunch. Hier nemen we de tijd voor en na de lunch slenteren we nog maar eens langs de winkeltjes op het vliegveld.
Goed half drie kunnen we inchecken en verlost van de koffers lopen we naar de veiligheidscheck en daarna na de “taxfree” shops. Boardingtijd 17.30uur.

Ons vliegtuig vertrekt op tijd en landt naar verwachting op dinsdagmorgen om 11.00uur op Schiphol. Ieder van ons heeft zich voorgenomen om wat te slapen tijdens de vlucht, maar alleen Jaap slaagt er in om dit ook daadwerkelijk enkele uren te doen.
Precies op tijd landen we op Schiphol. Omdat we op de allerlaatste rij in het vliegtuig zitten, duurt het nog wel even voordat we buiten zijn. Op naar bagageband 17 voor onze koffers en dan snel naar buiten, waar taxibedrijf TVO op ons staat te wachten. Dit loopt echter ietsjes anders. Vijf van de zes koffers verschijnen vrij snel op de band, maar die van Gerrit komt maar niet! Zijn koffer blijkt echter niet de enige te zijn. Er staat nog een hele groep mensen rond de bagageband op hun koffers te wachten. Na eerst nog geduldig enige tijd te hebben gewacht, wordt toch maar eens bij het loket van Air Transat geïnformeerd. Daar weet men echter van niets, maar men zegt toe om het te gaan uitzoeken. En ja hoor…… even later krijgen we te horen dat er buiten nog drie bagagewagens staan vol met koffers!!!!
Gelukkig komen ook deze koffers hierna vrij snel op de band en kunnen ook Gé en Gerrit door de douane naar buiten. Daar worden ze verwelkomd met een geweldig gejuich van Anita en Cobie, alsof ze thuiskomen na een jarenlang verblijf in het buitenland! Rare meiden!
Gé doet snel iets aan haar nicotinetekort en intussen proberen we contact te krijgen met Henk van taxibedrijf TVO die door het gedoe met de koffers extra lang heeft moeten wachten. Sorrie!

Dinsdagavond sluiten we met zijn zessen de vakantie af met een etentje bij de chinees in Elst.
We zijn het er allemaal over eens. We hebben met elkaar een fantastische vakantie beleefd in Canada. Ook al zijn we al jarenlang vrienden, je moet toch maar afwachten hoe het verloopt als je vier weken lang dagelijks samen optrekt en toch min of meer op elkaars lip zit. Dat dit alleen maar perfect verlopen is blijkt wel uit het feit, dat vooraf afgesproken is, dat in principe iederen z’n eigen weg zou moeten kunnen gaan en dat we ‘s avonds dan elkaar op de vooraf afgesproken camping zouden treffen. Hiervan is echter geen sprake geweest. Al die vier weken zijn we gezamenlijk opgetrokken. We zijn het er dan ook wel over eens, dat deze vakantie onze vriendschap nog meer versterkt heeft.

Ons reisblog
Wij hebben het erg leuk gevonden om onze belevenissen vast te leggen op ons reisblog “Van Elst naar Canada” en zo familie en vrienden een klein beetje mee te laten genieten van onze belevenissen in dat verre land Canada.
We hopen, dat we hierin een beetje geslaagd zijn en voor diegenen, die onze verhalen nog eens zouden willen nalezen, kunnen dit zeker nog doen tot het eind van het jaar op
“Elstcanada.reislogger.nl”

1. Bob en Yvonne:
    28 september 2016
    Welkom thuis allemaal! Helemaal geweldig dat jullie ons deze weken zo op de hoogte hebben gehouden van jullie belevenissen. Wij hopen natuurlijk dat we ook nog veel foto's zullen zien en verhalen zullen horen.

Lieve groeten vanuit de Hunter Valley ( het grootste wijngebied van Australië) van Bob en Yvonne
  2. Jaap:
    28 september 2016
    Mooi geschreven "afsluiter" Gerrit!
    Uitstekend verwoord!
  3. Ineke:
    28 september 2016
    welkom thuis jullie allemaal. Weer een prachtig geschreven verhaal/
  4. Anita:
    28 september 2016
    Ja Gerrit, bedankt voor alle voorbereidingen en je inzet. Dat wij je gewoon konden volgen op papier. Geweldig!
    Gerrit, Gé, Cobie, Jaap en Wim bedankt voor een onvergetelijke vakantie.