Van Lake country naar Revelstoke National Park

22 september 2016 - Revelstoke, Canada

Woensdag 21 september 2016
Wijngaarden, wineries, benzineproblemen en hotsprings.
Van een medecampeerster horen we, dat er in het Revelstoke National Park een erg leuke campground is met “hotsprings”. Omdat we wel weer toe zijn aan een lekker gelaxt dagje, besluiten we dat als volgende lokatie, op weg naar Lake Louise aan te houden. Omdat dit maar zo’n 200km rijden is besluiten we de wine tour of BC te volgen. Een echt toeristische route langs de vele wineries is Brits Columbia.
Anita is geveld door de griep en zij ligt nu al voor de tweede achtereenvolgende dag op bed in de camper tijdens het rijden.
Om half elf stoppen we bij één van de wineries of Lake Country, “50th Parallel”. Binnen worden we vriendelijk ontvangen en krijgen we iets te horen over de geschiedenis van deze winery. Zelfs voor ons is half elf ‘s morgens echt te vroeg om wijn te proeven, dus volstaan we met het bezichtigen van het geheel.
We stappen weer in en rijden verder langs de route, waarbij we plotseling oog in oog komen te staan met een jong hert. We krijgen de gelegenheid om wat foto’s te maken, voordat het dier weer de bossen in schiet.
We vervolgen onze weg richting Revelstoke. Onderweg stoppen we nog even om wat boodschappen te doen en drinken koffie bij een StarBucks.
Weer rijden we verder en lopen wat vertraging op door wegwerkzaamheden.
Onze bestemming ligt zo’n 35km boven Revelstoke en als we net Revelstoke zijn gepasseerd zien we een waarschuwingsbord dat ons er op attendeerd om onze brandstof te checken, omdat het volgende benzinestation zo’n 200km verder is. Automatisch kijken we en komen we tot de ontdekking dat we nog minder dan een kwart aan benzine hebben.
Nu is het in Nederland zo, dat je wel eens een dergelijke waarschuwing ziet, maar dan is dit meestal vlak vóór een tankstation. In Canada dus niet!
We hebben echter geen keus en rijden door naar onze eindbestemming, “Canion Hot Springs Resort”. We checken in voor twee nachten, kopen wat hout en installeren ons.
Tijd voor ……. Jawel, ons borreluurtje. Onze vuurmeester Wim stookt een vuurtje en met z’n allen zitten we hier gezellig om heen. Dit valt kennelijk op, want even later krijgen we gezelschap van een Canadees echtpaar. Hij 71 en zij 69 jaar oud. Al vrij snel merken we, dat zij een echte gangmaakster is. We praten samen over allerlei zaken en hoewel hij in eerste instantie wat op de achtergrond bleef, komt hij er uiteindelijk ook wat meer bij en hebben we samen een zeer gezellige tijd.

Donderdag 22 september 2016
Het belangrijkste nieuws van vandaag is dat Anita zich een stuk beter voelt. We blijven net iets langer in bed liggen dan anders. Jaap is één van de eersten op en loopt de toch behoorlijke lange en stijle weg op naar de nog enige in gebruik zijnde douches bij het kantoor. Deze camping sluit over twee dagen en opent dan weer in mei 2017.
Als Jaap uiteindelijk boven komt bij de douches, komt hij tot de ontdekking dat hij de munten voor het douchen vergeten is! Dan alleen maar wassen.
Voor het eerst tijdens deze vakantie gaan we vanmorgen buiten de deur ontbijten en Anita gaat ook mee. Toast met scrambelt eggs en bacon, samen met een goede bak koffie, dat gaat er prima in.
Na dit uitgebreid ontbijt stappen we in de campers en rijden terug naar Revelstoke. Daar zoeken we eerst een tankstation waar we de campers aftanken. Hierna gaan we boodschappen doen en als die gedaan zijn zoeken we een leuk dingetje om koffie te drinken.
Na de koffie rijden we terug naar de camping, zoeken onze zwemspullen en gaar de “hotsprings”in. Er zijn twee baden. Eén met water van 32 graden en één met water van 40 graden. Hééérlijk! Lekker ontspannen en zoals Anita zei, “het vuil van de afgelopen drie weken in dit mineraalwater afspoelen”.
Als we genoeg ontspannen zijn en nadat Anita en Cobie nog een lekkere warme trui “als aandenken” hebben gekocht, gaan we terug naar onze campingplaatsen. Niet voordat we nog wat hout gekocht hebben. Jaap en Gerrit proberen de laatste berichten op de blog te krijgen, waarbij zich opnieuw problemen voordoen met het uploaden van de foto’s.
Als zij terug zijn, steekt onze vuurmeester de fik er in en zitten we nog enige tijd gezellig rondom de vuurpit.
Hierbij zien we steeds meer campers het terrein op komen rijden en verbazen we ons erover, dat het nog zo druk is.
Dan is het tijd voor het eten. Anita en Wim gaan vanavond voor de spagetti, Gé en Gerrit voor gebakken aardappeltjes met sla en kipfilé en Cobie en Jaap voor de gekookte aardappelen met worteltjes en vis.
Na de afwas en de koffie maken we ons op voor de dag van morgen. Deze brengt ons terug in de Rocky Mountains. We willen opnieuw een poging wagen om tenminste Lake Louise bij mooi weer te zien en te fotograferen. Of dat lukt? Afwachten maar.

1. Ineke:
    25 september 2016
    wat fijn dat Anita weer beter is.