Van Revelstoke naar Banff

23 september 2016 - Banff National Park, Canada

De bedoeling is om 9.00 uur vertrekken en dat is ook zo. Als alle eitjes (gekookt, gebakken, geroerd)naar binnen gewerkt zijn begint de reis nog een keer naar Lake Louise. We hopen dat we beter weer krijgen dan de vorige keer.
In Edelweiss drinken we een bakkie koffie met iets lekkers.
Met goede moed en zonneschijn rijden we richting Lake Louise.
In Field ziet Gerrit ineens Elken op een eilandje zitten. Stoppen kon niet meer,  maar we konden wel op een parkplaats gaan staan en ernaar toe lopen. Zie foto!
Maar nu toch snel naar dat meertje toe. De zon schijnt nog steeds.
Aangekomen is het zo druk dat we eerst een kwartier een parkplaats moeten zoeken. Jaap en Gerrit vinden een plek maar Wim zet de camper op de gele strepen. Hij was het zat om nog verder te zoeken.
Het is bewolkt maar we zien nu de hele berg, gletsjer en sneeuw. Heel mooi, maar toch weer een beetje jammer dat de zon niet wil schijnen. Dat was pas kompleet geweest.
Cobie, Jaap en Gerrit lopen naar een ander meertje. De weg was stijl en de moeite waard. Zie foto!
Wim, Gé en Anita gaan koffie drinken in het hotel. Een kompleet inkoopscenter en restaurants.  Zelfs een Walliser Stube, haha.
Daarna  gaan Gé en Anita op het bankje zitten en Wim gaat op de plek staan waar de andere naar beneden moeten komen.
Bussen vol chineese komen op de meest gefotografeerde plek om een foto te nemen. Zie foto!
Ik vraag Gé: waar halen ze al die chinesen vandaan. Gé zegt: uit China! Lachen hoor met Gé. Na 2 uur en 30 minuten zijn ze eindelijk terug. Aangegeven was 2,6 km maar volgens Gerrit was het 3, 8 km. Als ze de bocht om liepen dachten dat ze er waren maar dat was niet zo.
Wij rijden naar Banff naar de camping waar onze reis begonnen is.
We gaan eerst met de camper van Gerrit eten in Banff. Heel gezellig steakhouse en lekker. We vieren nog een beetje de trouwdag van Gé en Gerrit want het drinken ging op zijn rekening.
Terug op de camping gaan we nog een afzakkertje drinken in de camper van Gé en Gerrit tot in de late uurtjes. Zeker voor mij.

1. Ineke:
    25 september 2016
    Geweldige verhalen geniet nog van de laatste dagen.