Tofino en Ucluelet

16 september 2016 - Tofino, Canada

Vrijdag 16 september.

Na lekker rustig op te zijn gestaan, ontbeten en koffie te hebben gedronken, zijn we met de camper van Wim en Anita terug richting Ucluelet gegaan om daar een gedeelte van de Wild Pacific Trail te lopen.  Onderweg liet Wim de bandenspanning nog een keer controleren, omdat zowel Anita als het controlelampje daarom vroegen, maar alles was oké volgens de garagemedewerker.
Aangekomen bij de Pacific Trail, beginnen we vol goede moed aan een prachtige wandeltocht. Schitterende uitzichten over de oceaan en prachtige natuur in het regenwoud. Aan wild hebben we niet meer kunnen ontdekken dan een voor toeristen poserend eekhoorntje en een prachtig getekende naaktslak. Ergens in de verte een zeeleeuw die op weg was naar een andere bestemming. En ondanks dat het zachtjes begint te regenen, zetten we als echte bikkels door tot het laatste km-bordje…… Maar waar we eigenlijk een beloning verwachtten in de vorm van een kop koffie en een toilet, hield het pad bij 8 km gewoon op!  Dan maar even uitrusten en gewoon de terugweg aanvaarden. In totaal hebben we ca. 9 km berg op- en afgelopen, dus een hele prestatie voor niet zulke hele sportieve mensen.
Inmiddels hadden we allemaal flink trek gekregen in een goede bak koffie en ook onze maag liet zich horen. Daarom naar Tofino gereden, waar we een goede koffieshop vonden en onze verlangens op dit gebied werden voldaan. Hierna voelden we ons allemaal behoorlijk moe, maar zeer voldaan!
Terug op de campground direct de sleutel van het douche-gebouw maar ingeleverd, zodat we de volgende ochtend vroeg konden vertrekken naar ons volgende doel; Vancouver.