Jasper-Clearwater

4 september 2016 - Clearwater, Canada

Zondag 4 september

Onze nacht op de ‘overflow’ camping verliep goed. Weinig last gehad van de voorbij razende kilometers lange treinen. Wim liet zich tijdens het verblijf daar tot tweemaal toe van de behulpzame/sociale kant zien: ‘s avonds nodigde hij een totaal verkleumd Canadees vrouwtje uit in de camper om zich op te warmen. Ze was met haar man op huwelijksreis met de motor, maar ze hadden de temperaturen volkomen onderschat! De volgende ochtend heeft hij ook nog een andere campeerder geholpen, die de accu van zijn camper leeg had!
Terwijl Wim met zìjn sociale kant bezig was, deed Anita dat met de hare! Zij was nogal serieus in contact met twee Canadese broers van middelbare leeftijd, waarvan een van beiden nogal gecharmeerd van haar was. Een warme hand om haar schouder was daarvan het gevolg.
‘s Morgens hebben we ons moeten wassen in de camper, omdat er op deze campingground geen wasgelegenheden waren.
Na het ontbijt zijn we rond 9.15 uur vertrokken voor een rit van 323 kilometer naar Clearwater in British Columbia. Deze staat bevindt zich in een andere tijdzone, waardoor we deze dag een uurtje meer te besteden hadden. Het verschil met Nederland is dus nu 9 uur! Bij het vertrek was het slechts 6 graden en regenachtig. Later deze dag werd het 19 graden met een lekker zonnetje. Onderweg moesten we al snel op de rem, want in de verte zagen we alweer enkele auto’s op de vluchtstrook staan. We troffen daar een aantal watipi’s liggend in een groenstrook langs de weg. Wij dus ook foto’s maken en daarna weer verder.
Niet lang daarna weer stilstaande auto’s, nu voor een prachtige watipi met een enorm gewei! Geweldig om dat in het wild te zien lopen, of eigenlijk meer sjokken. Want haast hebben ze kennelijk helemaal niet!
Rond de klok van elven hebben we een koffiestop gemaakt nabij de Mount Robson. Deze berg was nog deels gehuld in wolken en bovenop was die nacht een flink pak sneeuw gevallen. In de zon die daar op scheen een prachtig gezicht!
Na een voorspoedige reis die dag kwamen we om half vier (nieuwe tijd) aan in Clearwater, waar we eerst hebben afgetankt en daarna de dagelijkse boodschappen hebben gedaan.
Onder de aanwezigen die van sterke drank houden (en dat zijn er zes!) ontstond lichte paniek, want er was bij die foodmarket geen alcohol te verkrijgen! Maar met het aanspreken van een stoere Canadese meid was het probleem snel opgelost, want zij verwees ons door naar de dichtstbijzijnde “slijter”die we dus snel hebben vereerd met een bezoek. Helaas toch weer een tegenvaller, want de witte Bacardi was out-of-stock! Gelukkig was de bruine wèl voorradig en dus die maar ingekocht.
Daarna door naar de totnutoe mooiste campground direct aan een meer en met goeie voorzieningen. Drie plaatsen naast elkaar met zicht op het meer; wat wil je nog meer?!
Na installatie dus meteen buiten in het zonnetje een borreluurtje gehouden! Gezellig!
Helaas had Anita die dag helse pijn in haar rug gekregen en kon niet meer zitten. Staan of lopen was het minst pijnlijk en dat deed ze dus. Toen ze in de camper voor de openstaande  zijdeur achter het aanrecht ging “hangen”, kreeg ze al snel bezoek van een Nederlandse man, die een paar frikandellen bij haar wilde bestellen! Gelukkig deed lachen bij haar geen pijn! Eindelijk konden we dit keer weer lekker douchen en daarna zijn we lekker naar bed gegaan.

1. Bianca:
    7 september 2016
    Hoi allemaal wat een mooi verhaal jammer van het weer maar daar laten jullie er niet van weerhouden om leuke en mooie wandelingen te maken prachtig
  2. Bob en Yvonne:
    Lieve allemaal,
    Ondanks het mindere weer genieten jullie zo te lezen.
    Petje af voor degene die steeds deze prachtige verhalen aan ons doorgeeft (Gerrit???).
    Het is daar prachtig. We hopen snel meer foto's te zien. Met het lesje dat Anita gekregen heeft, moet dat lukken. Veel plezier nog.
  3. Bram en Ans:
    7 september 2016
    Hoi allemaal, wat een gezellige verhalen, heerlijk om te lezen maar wat jammer van het weer hopelijk wordt het beter.
    Het lijkt ons een prachtig land zoals jullie beschrijven, dus lekker genieten, alhoewel wij Jaap natuurlijk missen. Hou dat borrel uurtje er maar in, worden jullie warm van. Veel plezier we blijven jullie volgen.
  4. Sylvia:
    Lieve Allemaal,
    Erg mooie verhalen heerlijk om zo ook een beetje mee te kunnen genieten!!!!!
    Ik heb de zon jullie kant op gestuurd dus moet lukken met het weer haha en ik blijf duimen!!!

Paps & Anita gefeliciteerd met Guido!!!!!

Dikke kus Syl
  5. Ineke:
    7 september 2016
    Wat een prachtig verhaal weer en zo goed geschreven. Het lijkt wel of ik het zo kan meemaken. genieten jullie maar goed van deze zo te zien prachtige reis.
  6. Jan en ria:
    7 september 2016
    Mooi verhaal jammer van het weer. Maar toch een mooie vakantie zo te lezen. Wij zitten nu op het balkon in de zon in Millstad. Groeten van kees toos jan en ria
  7. Renee Gaasbeek:
    7 september 2016
    Wat een prachtige vehalen, een mooi land, als ik het allemaal lees. Anita wat jammer van je rug, ik hoop dat het weer beter met je gaat, en die frikadel houden wij van je tegoed. Heel veel plezier, liefs van ons
  8. Guus en Agnes:
    7 september 2016
    Wat ontzettend leuk om jullie reisverhalen te lezen........beetje jaloers hoor...., ha,ha
    Jammer dat het weer niet zo mee zit maar hopelijk wordt het beter.
    Wat is het toch prachtig daar en ongerepte natuur he.....
    Allemaal nog heel veel plezier !!!!!
    Lieve groet van Guus en Agnes
  9. Ina:
    7 september 2016
    Heel leuk om te lezen veel plezier.
  10. Frans bongers:
    8 september 2016
    hallo allemaal wat ontzettend leuk geschreven we beleven het haast mee duim voor mooi weer voor jullie lieve groeten van ons uit schalkhaar