Beren dag

14 september 2016 - Campbell River, Canada

Van morgen vroeg uit bed moeten om 09.00 uur bij de boot zijn in Campbell River voor vertrek naar het beren bos.
Er werd waterdichte kleding aangemeten voor het geval dat je in het water valt, maar dat is net als in het leger. Veel te groot of veel te klein.
Wij hebben ook een kleine Zwitserse bij ons. Bij het uitreiken van de kleding leek zij net op dat manneke. Die reclame staat voor een heel bekende autobanden fabriek. Het begint met een M maar desondanks is het allemaal gelukt.  Foto op Facebook.
Wij hadden een Nederlandssprekende schipper. Eigenaar van het bedrijf. Jos was zijn naam.
Onderweg veel uitleg over de beesten tijdens het varen vloog er een grote vogel een soort Gier. Hij vertelde dat deze Gier niet allergisch is voor eventuele botulisme dat hij de prooi kon opeten omdat zijn maag zuur ontzettend sterk is voor, als hij zijn prooi had opgegeten piste hij over zijn poten voor ontsmetting.
Na ongeveer 1 uur kwamen wij bij een hele zwerm eenden. Zoals hij vertelde hadden deze een ontzettend mooi snavel heel kleurrijk. De naam van deze eenden was scooter duck.
Zijn boot had een vermogen van 2 x 200 pk.
Dus we gingen met een snelheid van plus minus 55 km per uur over het water.
Na 2 uur varen aangekomen  op de plaats van bestemming. Daar een heerlijke lunch doen, de bus in naar het verwachte bezoek aan de beren.
Nou we hebben ze gezien veraf en heel dicht bij. Een fantastische ervaring omdat mee te maken.
Tijdens het bezoek aan de beren werd er een grote visarend gezien. Enorme vleugels, schitterend mooi. Met het maken van de foto's  stonden we buiten de bus te filmen en foto's maken. Paniek, er kwamen twee beren hard aangelopen. Op het pad waar wij stonden. Dus iedereen met spoed de bus in.
Maar helaas zij gingen terug het bos in.
Na het einde van de dag en 7 stuks beren te hebben gezien weer terug naar de boot, pakken weer aan en 2 uur terug varen.
Onze schipper was heel attent.  Onderweg een toegift  van hem. Hij zag water omhoog spuiten. Ja jullie raden het al, walvissen enorm groot, 1 was aan het zwemmen met zijn jonkie een kalf dus. Heel veel foto's gemaakt een hele bijzondere ervaring. Temeer   omdat dit niet verwacht  hadden.
Terug naar de haven, uitkleden en pakken inleveren en naar de camper.
Het was al laat geworden dus eten koken was er niet meer bij. Dan maar uit eten. Zo gezegd zo gedaan.
Om 21.00 uur kwamen we op de camping gauw nog een borrel.
Toen de kooi in voor de rit van de volgende dag.
Wens jullie allemaal een fijne nacht rust tot de volgende dag.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bianca:
    16 september 2016
    Wat geweldig om dat mee te maken dat was een super leuke dag voor jullie allemaal als je het zo lees have fun xx
  2. Ineke:
    16 september 2016
    Wow wat een geweldige avonturen maken jullie mee. Fantastische herinneringen.
  3. Jan en ria:
    Mooi hoor
  4. Bob:
    17 september 2016
    Schitterend om zoveel verschillende dieren te zien. En zoveel beren! Ben benieuwd naar de foto's.