Van Lund naar Campbell River

11 september 2016 - Campbell River, Canada

Zondag 11 september
Vanmorgen lekker rustig aan gedaan. Dat was voor een aantal van ons wel nodig, omdat de genuttigde alcohol van de vorige dag z’n sporen wel had nagelaten. Desondanks vergat niemand om Jaap en Cobie te feliciteren met hun trouwdag; de zesde alweer!
Het beloofde een mooie dag te worden, want de zon liet zich van haar beste kant zien.
Dat is ook de hele dag zo gebleven en de temperatuur liep lekker op tot boven de 20 graden.
Na eerst een lekkere douche te hebben genomen en te hebben ontbeten, werden in de wifi-zone de laatste nieuwtjes nog gelezen. Daarna vertrokken we richting Powell River, vanwaar we de oversteek naar Vancouver Island gingen maken. De wachttijd bij de ferry werd goed besteed, want er werd wederom een “liquid store” bezocht, omdat de voorraad bier en wijn de vorige dag behoorlijk geslonken was. Om 11.50 uur vertrok de boot voor een tocht van anderhalf uur. Onderweg werd een bak koffie gedronken en de rest van de tijd werd op het zonnedek doorgebracht. Natuurlijk weer met verrekijkers en foto-toestellen in de aanslag, want je weet maar nooit……..! Maar de enige die een gevaarlijk beest op de foto heeft vastgelegd, was Gerrit. Gelukkig is er daar maar één van! (Zie foto)
Na de overtocht zijn we richting Campbell River gereden via de Ocean side route. Onderweg werd nog even gepauzeerd bij de Oyster Bay. Daarna zouden we nog wat dagelijkse boodschappen gaan doen en vervolgens doorrijden naar de Campground.
De laatste 5 kilometer gingen voornamelijk bergaf via een verhard zandpad met de nodige oneffenheden, maar het was gelukkig droog en dus niet modderig.
Toen we eenmaal aankwamen op de plaats van bestemming, waren we allemaal dol-enthousiast! Het was een fenominale locatie, want we keken vanaf onze standplaats uit over een prachtig natuurgebied met veel water en daar  omheen bergen. Ook hiervan zijn wat foto’s terug te vinden. We hebben meteen geboekt voor 2 overnachtingen, zodat we er goed van zouden kunnen genieten.
Maar wat we ons ook plots realiseerden was, dat we onderweg geen boodschappen hadden gedaan omdat we onderweg geen winkel meer hadden gezien. Op de campground was ook geen levensmiddelenwinkel aanwezig, dus we moesten die avond eten wat nog voorhanden was! Maar dat is ons allemaal goed gelukt!
De naam van de Campground is Ripple Rock. Het water waar we op uitkijken staat in open verbinding met de zee, maar aan één van de doorgangen naar deze binnenzee vergingen vroeger regelmatig schepen, omdat daar onder het wateroppervlak een enorme rotspartij lag. Deze rotspartij (de ripple rock) is in 1958 met heel veel dynamiet dat door duikers is aangebracht, opgeblazen en staat bekend als de op één na grootste en krachtigste explosie (na de atoombom), die door mensenhanden is veroorzaakt!
Er zijn nog steeds films van die explosie op internet te vinden.
Na het eten hebben we nog wel even buiten gezeten, maar door de sterke afkoeling zijn we niet laat naar binnen gegaan en bijtijds gaan slapen in afwachting van de dag van morgen.
Deze dag was in elk geval geweldig!

1. Renee Gaasbeek:
    13 september 2016
    Fijn om te lezen, veel plezier nog
  2. Wil mol:
    14 september 2016
    Gezellige boel daar. Heel veel plezier! Zal vast wel lukken ! Ik denk dat jullie al een mooie route achter de rug hebben! Voor 's avond snaps en kaarten bij de hand? Groeten ook van Henk.