Een ontspannen dagje aan het einde van de wereld

10 september 2016 - Lund, Canada

Zaterdag 10 september
Vandaag hebben we een dagje voor ons zelf. Iedereen kan uitslapen en doen wat hij of zij wil. Om kwart over acht zijn de eerste bewegingen richting de douches.
Langzamerhand komt er leven! We staan met z’n drieën naast elkaar en nemen de tijd om lekker te douchen en te ontbijten. Jaap heeft weer de tijd genomen voor z’n eitjes en ook Gerrit heeft de eitjes gekookt voor Gé.
Na een uitgebreid ontbijt, waarbij de eigenares van de camping langskomt om te vragen of we haar “cat”  hebben gezien, wat niet het geval is, gaan we Lund bekijken. Hier nemen we even de tijd voor! We kunnen het in 5 minuten bekijken, maar wij doen er zeker 2 uur over. Er is een restaurant, een hotel, een haventje, een “General Store”…….. Een General Store? Gerrit gaat deze als eerste bekijken en ja hoor….. Gisteren is het niet gelukt, maar  hier is ook bier en wijn te koop!
Na wat inkopen te hebben gedaan gaan we met z’n allen koffie drinken in de lokale bakery.
Hier is wifi, dus controleren we gelijk even of er nieuwe berichten zijn binnengekomen en onderhouden we weer even het contact met thuis.
Na de koffie lopen we terug naar de campers en neemt Anita de tijd om de was te doen.
Ze is net weggelopen richting de wasmachines als we haar horen roepen dat er een slang is.
Gerrit en Wim lopen met de camera in haar richting en dan blijkt dat het woord “slang” erg overdreven is. Het blijkt een ringslangetje te zijn van ongeveer 50cm lang.
Als Anita terug komt van de was gaan Gerrit en Anita naar het terras van het reataurant om daar de laatste reisverslagen en foto’s op de Blog te zetten. Anita heeft de verslagen van de laatste twee dagen verzorgd. Onder het genot van een biertje en een wijntje zetten ze de laatste verslagen op de blog.
Intussen nemen Gé, Cobie, Jaap en Wim de tijd om een kaartje te leggen.
Uiteindelijk blijkt Cobie het slachtoffer te worden!
Lekker weer, gezellige sfeer, lekker vuurtje, wat willen we nog meer!
Terwijl we zitten te genieten komt de eigenares van de camping weer langs en vraagt of we haar cat hebben gezien, waarop Gerrit haar vraagt: “Do you still miss your pussy?”
De rest van de groep ligt in een deuk!
‘S Avonds eten we gezamenlijk buiten voor de campers.
En het bleef nog laat gezellig! Op naar morgen, dan hebben we een feestje!!!!!!!

1. Ineke:
    11 september 2016
    Heeft de dame haar pussy nog gevonden?? Weer erg leuk nieuws zo duidelijk omschreven.
    Voor morgen een hele fijne dag en Feest.
  2. Guus en Agnes:
    12 september 2016
    Gezellige verhalen en leuke foto's !! heerlijk relaxen !! Wat voor een kaartspel spelen jullie ??
    GENIET............allemaal.......lieve groet.......
  3. Jan en ria: