Amsterdam Calgary

30 augustus 2016 - Calgary, Canada

YES Expeditie Elst Canada is begonnen.
Vanmorgen om 09.00 uur zijn we opgehaald door een collega van Jaap en goed tien uur waren we op Schiphol. Omdat het online inchecken gisteren niet wilde lukken, moesten we nu aan de balie inchecken. Lange rijen voor de balies van Air Transat, maar …….wij mochten gebruik maken van de “Club Service” balie. Binnen 10 minuten waren we ingecheckt en dus op naar de paspoortcontrole. Dit is tegenwoordig ook zelfservice, dus paspoort in de scanner, even vriendelijk lachen en door het hekje naar de veiligheidsscan.
Hoewel er een aparte doorgang was voor Zwitsers, wilde Anita hier geen gebruik van maken!
Gelukkig verliep dit allemaal goed en konden we door naar de verslaafden afdeling! Snel even drank en sigaretten inslaan en dan op naar de koffie.

Inmiddels zitten we in het vliegtuig, onderweg naar Calgary.
We zijn wel vertrokken met een half uurtje vertraging. Er was een mankement aan de toiletgroep en ja….. voor een vlucht van negen uur heb je die toch wel nodig.
De bubbles zijn geserveerd, dus Anita is rustig en we kijken onder het genot van wat pringles en bubbles wat voor amusement er aan boord is.
Keuze genoeg. Films, TV series, Audio, Kinder TV, Spelletjes en digitale boeken. Vervelen hoeven we ons dus niet tijdens de 9 uur durende reis.
Cobie en Gé lezen, Jaap speelt Sudoku, Anita moet plassen van de bubbles en Wim drinkt een biertje.
Allemaal zijn ze bezig, dus schrijf ik dan maar het eerste verslag van onze vakantie.
We zijn omstreeks 13.45 uur vertrokken en komen om 14.30 uur aan in Calgary! Wel in een andere tijdzone natuurlijk. Het tijdsverschil is acht uur, dus als wij aankomen is het in Nederland half elf ‘s avonds.
De “Club seates”die we extra geboekt hebben zijn de kosten wel waard. Lekker met z’n tweetjes naast elkaar. Lekker warm dekentje, nekkussentje en prima (houten) oordopjes. Oh ja, de bubbles hoorden er natuurlijk ook bij.

Inmiddels zijn we een lunch en een film verder. Nog vier en een half uur te gaan. Ieder doet zijn ding. Cobie slaapt, Jaap speelt Sudoku, Anita, Gë en Wim zien door het raam hoe mooi Groenland is en ik, ik drink een wijntje.
Het is vrij rustig in het vliegtuig. Misschien had Jaap toch gelijk, toen hij op Schiphol zei dat ze de batterijen vóór de vlucht uit de jonge kinderen halen!!! Ik heb er nog geen gehoord.
De natuur roept en gelukkig zijn de toiletten gerepareerd. Ik ga maar een eindje lopen in de kou. Het is hier buiten 54 graden onder nul! Maar gelukkig hebben we ons dekentje.

Ja hoor, nog even en we zijn er. We hebben net nog even genoten van een snack (pizza) en opnieuw een wijntje (bij gebrek aan cola voor de baco!) en vliegen nu al een tijdje boven het vaste land van Canada. We horen net dat de bar over 5 minuten gaat sluiten, dus…… Hoeven we niets te doen, want er is geen cola meer!
Who cares ? Als we geland zijn wacht daar de shuttle van het hotel. Daar valt vast wel wat te drinken!

Ja Ja…. we zijn geland en hebben onze eerste stappen op Canadese bodem gezet.
Prima weer, lekker zonnetje en dus snel naar de shuttle van het hotel…….
Niet dus. Er zijn te veel mensen voor ons hotel, dus we moeten 50 minuten wachten voor we naar het hotel vervoerd worden! Maar oké, als we bij het hotel aankomen zijn we snel ingecheckt, dus snel naar de kamers en gelijk door naar de bar.
Een toast op een heel mooie en gezellige vakantie in Canada. Dan nog één en nog één…..
Daarna lekker buiten eten op het terras en dan als het hier 8 uur is (4 uur ‘s nachts in Nederland) willen we allemaal toch wel graag naar ons bedje.
Lekker slapen en op naar morgen, als het echt begint!

1. Bianca:
    31 augustus 2016
    Hoi hoi allemaal wat een leuk verhaal al dat beloof wat heel veel plezier
  2. Coby terschegget:
    31 augustus 2016
    dit is een goed begin veel plezier en geniet ervan
  3. Sylvia:
    Hoi Pap,

Ik wachten op je telefoontje dat jullie goed zijn aangekomen ....... maar die kwam helaas niet en ben om 1.00 uur toch maar gaan slapen

Veel plezier en geniet van jullie welverdiende vakantie!!!

Love you !!! Dikke kus Syl
  4. Ineke:
    31 augustus 2016
    Wat leuk om jullie zo te volgen. Fijne vakantie en veel plezier
  5. Wendy:
    31 augustus 2016
    Haha, leuk geschreven! Veel plezier nog! :-)
  6. Gerrie:
    31 augustus 2016
    hoi allemaal, wat een leuk idee is dit. zo kunnen we allemaal indirect meegenieten van jullie vakantie. HEELLL VEEEELLLL PPPLLLEEEZZZIIIEEERRR!!!!! (en veel foto's graag)
    groetjes aan allemaal
  7. Coby terschegget:
    1 september 2016
    geniet van de vakantie en de groetjes uit rhenen jaap en cobie
  8. Jan en ria:
    2 september 2016
    Hele fijne vakantie lieve groet
  9. Jan en ria:
    2 september 2016
    Hele fijne vakantie allemaal. Lieve groet jan en ria
  10. Guus en Agnes:
    4 september 2016
    Wat een geweldige vakantie beleven jullie !!
    Heel veel plezier in Canada !!!
    Lieve groet,
    Guus en Agnes
  11. Coby terschegget:
    4 september 2016
    hoop dat jullie het naar jullie zin hebben en ook een beetje goed weer geniet er van groetjes jan en coby