2de dag in Whistler

8 september 2016 - Whistler, Canada

Gerrit heeft mij gevraagd om een stukje te schrijven voor de blog.
Omdat ik niet foutloos Nederlands kan schrijven ben ik er niet zo blij mee.
Maar vooruit ik wil geen spelbreker zijn.
Het wordt wel een kort verhaal.
Wij gaan eerst een slaapplaats zoeken voor deze nacht. Wat dichter bij Whistler.
Want wij hebben peak 2 peak op het programma. Voor  die niet weten wat dat is. Met een gondel van de ene berg naar de andere berg.
De camping is besproken en we gaan de camper op een kostenloze parkplaats parkeren.  Wij moeten toch ergens geld besparen.
We lopen regelrecht naar het olympisch dorp van 2010, wat nog fantastisch gebruik van wordt gemaakt. We drinken eerst nog een bakkie met zijn allen en dan gaan Gé en Gerrit naar de camping en doen samen de was.
Cobie, Jaap, Wim en ik gaan met de 1ste lift naar boven. Wat foto's genomen en toen gelijk met de 2de lift nog verder naar boven. Wat een uitzicht. Één woord " prachtig". Ook omdat de zon al de hele tijd schijnt.
Ik heb al kriebels in de buik want nu gaan we met de lift van peak 2 peak. Jaap wil heel graag met de gondel met een glazen vloer. Nou ik dacht, dat ook nog. Er zijn maar 2 gondels met een glazen vloer dus wordt het wachten. Het duurt 15 minuten.  Wat een belevenis, ben blij dat ik het heb gedaan. Al met al heeft het 4 uur geduurd.
Bij de laatste lift naar beneden hebben we nog gauw een hele grote marmot gezien.
Men zegt dat er in deze omgeving veel beren moeten zijn. Maar helaas geen één gezien.
In het olympisch dorp hebben we nog even een pizza punt gegeten. Cobie en ik vonden dat we dat verdient hadden.
Wim ging op zoek naar bier. Gevonden! Lopen we richting naar de camper zegt Jaap tegen Willem, volgens mij lekt het bier. En Wim kijkt echt of het zo is. Jaap laag in een deuk.
Bij de camping aangekomen moeten Cobie en ik ook nog de was doen. Jaap brengt ons gelukkig naar beneden. Na ruim één uur kunnen we eindelijk aan de borrel.
Het weer koelde al wat af maar gelukkig brandde het kampvuur.
Rond 20.00 uur gaat iedereen koken.
Moeten op tijd naar bed, want morgen hebben we een reis van 8 uur te gaan.
Welterusten!

1. Sylvia:
    12 september 2016
    Hoi Anita,

Leuk verhaal hoor!! haha mag je vaker doen!!!

Ziet er allemaal ontzettend relaxed en gezellig uit daar in het verre Canada
    #jaloers!!!!!

Dikke kus Syl